Tylko życie ma przyszłość!

dr inż. Antoni Zięba

Szukaj
Close this search box.

Portugalia: wezwanie do głosowania za życiem

Parlament Portugalii. Fot.: wikimedia.org

Or­ga­ni­za­cje ka­to­lic­kie i pro-li­fe prze­strze­ga­ją przed gło­so­wa­niem na zwo­len­ni­ków eu­ta­na­zji. W Por­tu­ga­lii jest 9,3 mi­lio­na upraw­nio­nych do gło­so­wa­nia. Ma­ją wy­brać no­wy par­la­ment, któ­ry wy­bie­rze no­wy rząd.

Kil­ka or­ga­ni­za­cji ka­to­lic­kich oraz sto­wa­rzy­szeń pro-li­fe we­zwa­ło oby­wa­te­li Por­tu­ga­lii do udzia­łu w za­pla­no­wa­nych na 30 stycz­nia przed­ter­mi­no­wych wy­bo­rach par­la­men­tar­nych. W wy­da­nych oświad­cze­niach wska­za­ły one na dwa prze­pro­wa­dzo­ne w 2021 r. przez par­la­ment gło­so­wa­nia słu­żą­ce le­ga­li­za­cji eu­ta­na­zji w tym kra­ju. Obie usta­wy zo­sta­ły za­we­to­wa­ne przez pre­zy­den­ta Mar­ce­lo Re­be­lo de Sousy.

Jak po­wie­dział KAI li­zboń­ski dzia­łacz ka­to­lic­ki Mi­gu­el Mon­te­iro, w związ­ku z prze­wa­gą w son­da­żach rzą­dzą­cych od 2015 r. so­cja­li­stów ist­nie­je re­al­na moż­li­wość po­now­ne­go gło­so­wa­nia nad prze­pi­sa­mi słu­żą­cy­mi le­ga­li­za­cji tzw. śmier­ci wspo­ma­ga­nej oraz jej za­le­ga­li­zo­wa­nia. – Prze­pro­wa­dza­ne w kra­ju ba­da­nia opi­nii pu­blicz­nej do­wo­dzą, że więk­szość w par­la­men­cie zdo­bę­dą śro­do­wi­ska le­wi­co­we, a więc zwo­len­ni­cy eu­ta­na­zji – stwier­dził Monteiro.

Tym­cza­sem we wto­rek Por­tu­gal­ska Fe­de­ra­cja na rzecz Ży­cia (FPV) prze­strze­gła przed po­pie­ra­niem w stycz­nio­wych wy­bo­rach po­li­ty­ków opo­wia­da­ją­cych się „prze­ciw­ko ży­ciu i ludz­kiej god­no­ści”. Sto­wa­rzy­sze­nie we­zwa­ło do udzia­łu w gło­so­wa­niu i wy­bie­ra­niu po­li­ty­ków opo­wia­da­ją­cych się otwar­cie za ochro­ną ludz­kie­go ży­cia od po­czę­cia do na­tu­ral­nej śmierci.

Po­dob­ny apel do oby­wa­te­li wy­sto­so­wa­ło w śro­dę kie­row­nic­two Por­tu­gal­skie­go Związ­ku Praw­ni­ków Ka­to­lic­kich (AJCP). W do­ku­men­cie wska­za­ły one na pil­ną po­trze­bę ochro­ny ludz­kie­go ży­cia oraz pro­mo­wa­nia in­sty­tu­cji ro­dzi­ny. Ka­to­lic­cy praw­ni­cy za­ape­lo­wa­li też do par­tii po­li­tycz­nych o ujaw­nie­nie swo­ich „kla­row­nych sta­no­wisk” do­ty­czą­cych eu­ta­na­zji, abor­cji, le­ga­li­za­cji ma­ri­hu­any, a tak­że pro­wa­dze­nia w szko­łach pu­blicz­nych za­jęć zwią­za­nych z ide­olo­gią gender.

Ro­dzi­na jest si­łą i przy­szło­ścią każ­de­go pań­stwa a obro­na ży­cia czło­wie­ka jest sze­ro­ko ro­zu­mia­ną obro­ną ro­dzi­ny, wal­ką o su­mie­nia mat­ki i oj­ca. To tak­że świa­do­me wy­bie­ra­nie rzą­dzą­cych, któ­rzy za­wsze po­win­ni stać na stra­ży ludz­kie­go ży­cia. To oni od­gry­wa­ją w pań­stwie bar­dzo waż­ną ro­lę, kształ­tu­ją bo­wiem po­rzą­dek praw­ny o trwa­łych fun­da­men­tach. Na pierw­szym miej­scu za­wsze po­wi­nien stać czło­wiek i peł­na praw­da o po­cząt­ku ży­cia, o je­go nie­zby­wal­nych pra­wach do ży­cia od po­czę­cia aż do na­tu­ral­nej śmierci.

 

JB
Źró­dło: KAI

Udostępnij
Tweetnij
Wydrukuj