Tylko życie ma przyszłość!
dr inż. Antoni Zięba
Szukaj
Close this search box.

Szkoły w Tennessee edukują o rozwoju nienarodzonego dziecka – „Baby Olivia Act”

Dziecko przed narodzeniem. Fot.: lifesitenews.com

Ten­nes­see przy­ję­ło usta­wę „Ba­by Oli­via Act”, któ­ra wy­ma­ga od szkół pu­blicz­nych po­ka­zy­wa­nia uczniom roz­wo­ju nie­na­ro­dzo­nych dzie­ci. Gu­ber­na­tor Bill Lee pod­pi­sał usta­wę, a jej ce­lem jest zwięk­sze­nie świa­do­mo­ści na te­mat pro­ce­su ży­cia prenatalnego.

Nie­daw­ne przy­ję­cie przez Ten­nes­see usta­wy „Ba­by Oli­via Act” to krok w kie­run­ku pro­mo­wa­nia war­to­ści pro-li­fe w szko­łach pu­blicz­nych. Usta­wa wy­ma­ga od szkół pre­zen­to­wa­nia wy­so­kiej ja­ko­ści ani­ma­cji kom­pu­te­ro­wych lub fil­mów, któ­re po­ka­zu­ją roz­wój dziec­ka w ło­nie mat­ki. Dzię­ki tej ini­cja­ty­wie ucznio­wie mo­gą le­piej zro­zu­mieć, jak ży­cie za­czy­na się i roz­wi­ja. To mo­że wpły­nąć na po­strze­ga­nie war­to­ści ży­cia wśród uczniów.

„We­dług ame­ry­kań­skiej sie­ci Cen­trów Kon­tro­li i Za­po­bie­ga­nia Cho­ro­bom (CDC), pra­wo sta­nu Ten­nes­see wy­ma­ga wpro­wa­dze­nia pro­gra­mu na­ucza­nia ży­cia ro­dzin­ne­go we wszyst­kich hrab­stwach, w któ­rych wskaź­nik uro­dzeń na­sto­la­tek prze­kra­cza 19,5 na 1 000 ko­biet w wie­ku od 15 do 19 lat, co do­ty­czy 78 z 95 hrabstw sta­nu” – in­for­mu­je por­tal Li­fe Si­te News.

Pro­jekt zo­stał na­zwa­ny „Ba­by Oli­via Act” na cześć ani­ma­cji kom­pu­te­ro­wej przed­sta­wia­ją­cej roz­wój nie­na­ro­dzo­ne­go dziec­ka, któ­ra zy­ska­ła du­żą po­pu­lar­ność i zo­sta­ła sze­ro­ko roz­po­wszech­nio­na w me­diach spo­łecz­no­ścio­wych. Film przed­sta­wia naj­waż­niej­sze wy­da­rze­nia i pro­ce­sy z wcze­sne­go okre­su na­sze­go ży­cia, w tym wy­kry­wal­ne bi­cie ser­ca w 22. dniu od po­czę­cia i moż­li­wą do za­re­je­stro­wa­nia ak­tyw­ność mó­zgu za­le­d­wie po 6 ty­go­dniach. Opra­co­wa­nie do­ty­czą­ce roz­wo­ju dziec­ka na naj­wcze­śniej­szym eta­pie ko­rzy­sta z wie­dzy dr. Da­vi­da Bo­len­de­ra, dok­to­ra bio­lo­gii ko­mór­ki, neu­ro­bio­lo­gii i ana­to­mii, oraz dr Mi­chel­le Cre­tel­li, dy­rek­tor wy­ko­naw­czej Ame­ry­kań­skie­go Ko­le­gium Pe­dia­trów. Dzię­ki ich do­świad­cze­niu, mo­że­my zro­zu­mieć zło­żo­ność roz­wo­ju pre­na­tal­ne­go i do­ce­nić zna­cze­nie spe­cja­li­stycz­nej wie­dzy w tej dziedzinie.

Por­tal Li­fe Si­te News zwró­cił uwa­gę na ba­da­nie z 2019 ro­ku, w któ­rym uczest­ni­czy­ło po­nad 5,5 ty­sią­ca bio­lo­gów. Więk­szość ba­da­nych zga­dza­ła się z na­uko­wą de­fi­ni­cją po­cząt­ku ży­cia ludz­kie­go, mi­mo że wie­lu z nich iden­ty­fi­ko­wa­ła się ja­ko li­be­ra­ło­wie, zwo­len­ni­cy abor­cji czy oso­by niereligijne.

Usta­wa zo­sta­ła przy­ję­ta z aplau­zem przez gru­py pro-li­fe, ale spo­tka­ła się rów­nież z kry­ty­ką nie­któ­rych śro­do­wisk, któ­re uwa­ża­ją, że wpro­wa­dza ona po­li­tycz­ne te­ma­ty do edu­ka­cji publicznej.

Usta­wy po­dob­ne do tej, któ­rą nie­daw­no przy­ję­to w Ten­nes­see, są w przy­go­to­wa­niu w sta­nach Io­wa i Za­chod­nia Wir­gi­nia. Już obec­nie obo­wią­zu­ją w Ken­tuc­ky, Mis­so­uri i Wir­gi­nii, a wkrót­ce zo­sta­ną wpro­wa­dzo­ne rów­nież w Pół­noc­nej Da­ko­cie. Ta fa­la le­gi­sla­cji świad­czy o ro­sną­cym za­in­te­re­so­wa­niu te­ma­ty­ką roz­wo­ju pre­na­tal­ne­go i edu­ka­cją na ten te­mat w Sta­nach Zjednoczonych.

 

jb
Źró­dło: www.lifesitenews.com

 

Udostępnij
Tweetnij
Wydrukuj