Tylko życie ma przyszłość!
dr inż. Antoni Zięba
Szukaj
Close this search box.

Krytyka programu „edukacji zdrowotnej” w Wlk. Brytanii. Oskarżenia o deprawację

Seksedukacja. Fot.: jackf/©123RF.COM

W An­glii, Wa­lii oraz Ir­lan­dii Pół­noc­nej ro­śnie fa­la kry­ty­ki wo­bec obo­wią­zu­ją­ce­go w szko­łach pro­gra­mu edu­ka­cji zdro­wot­nej i sek­su­al­nej. Za­rzu­ty do­ty­czą m.in. przed­sta­wia­nia tre­ści uzna­wa­nych za nie­wła­ści­we dla wie­ku uczniów, a tak­że za szko­dli­we dla ich zdro­wia i życia.

We­dług kry­ty­ków pro­gram nie tyl­ko za­wie­ra dra­stycz­ne opi­sy prak­tyk sek­su­al­nych, ale rów­nież pro­mu­je ide­olo­gicz­ne po­dej­ście do kwe­stii płci i toż­sa­mo­ści płciowej.

Ra­port Mi­riam Ca­tes ujaw­nia nie­po­ko­ją­ce treści

Mi­riam Ca­tes w swo­im ra­por­cie przed­sta­wi­ła przy­kła­dy za­war­to­ści pro­gra­mu. Zna­la­zły się tam m.in. opi­sy za­cho­wań sek­su­al­nych zwią­za­nych z pod­du­sza­niem oraz uży­wa­niem środ­ków che­micz­nych. Pro­gram spo­tkał się z ostrą kry­ty­ką za brak do­sto­so­wa­nia do po­zio­mu emo­cjo­nal­ne­go dzie­ci i młodzieży.

Jed­no­cze­śnie wska­za­no na błę­dy na­uko­we oraz ide­olo­gicz­ne pod­ło­że ma­te­ria­łów edu­ka­cyj­nych, któ­re – jak twier­dzi ra­port – łą­czą płeć bio­lo­gicz­ną z toż­sa­mo­ścią płcio­wą, su­ge­ru­jąc, że dzie­ci mo­gą do­wol­nie wy­bie­rać swo­ją płeć lub iden­ty­fi­ko­wać się ja­ko oso­ba bezpłciowa.

Re­ak­cje rodziców

Do or­ga­nów oświa­to­wych wpły­nę­ły licz­ne skar­gi ze stro­ny ro­dzi­ców, któ­rzy wy­ra­zi­li swo­je za­nie­po­ko­je­nie. Obec­nie trwa po­stę­po­wa­nie spraw­dza­ją­ce, ma­ją­ce na ce­lu zba­da­nie tre­ści pro­gra­mu. Kry­ty­cy wska­zu­ją, że pro­gram ten pod­wa­ża pod­sta­wo­we war­to­ści kul­tu­ro­we i re­li­gij­ne wie­lu rodzin.

Spor­ne kwe­stie ide­olo­gicz­ne i etyczne

Ko­lej­nym punk­tem za­pal­nym jest pro­pa­go­wa­nie abor­cji w ra­mach pro­gra­mu edu­ka­cyj­ne­go. We­dług kry­ty­ków przed­sta­wia­na jest ona ja­ko dzia­ła­nie proz­dro­wot­ne, co bu­dzi sprze­ciw m.in. śro­do­wisk chrze­ści­jań­skich, mu­zuł­mań­skich oraz in­nych grup wyznaniowych.

Co da­lej z edu­ka­cją sek­su­al­ną w szkołach?

Obec­ne spo­ry wy­wo­ła­ły burz­li­wą de­ba­tę pu­blicz­ną na te­mat gra­nic edu­ka­cji sek­su­al­nej i zdro­wot­nej w szko­łach. Ro­dzi­ce i or­ga­ni­za­cje spo­łecz­ne do­ma­ga­ją się przej­rzy­sto­ści w pro­ce­sie two­rze­nia pro­gra­mu oraz więk­sze­go uwzględ­nie­nia war­to­ści ro­dzin­nych i religijnych.

W Pol­sce od wrze­śnia pla­no­wa­ne jest wpro­wa­dze­nie edu­ka­cji zdro­wot­nej, któ­ra ma obej­mo­wać ele­men­ty per­wer­syj­ne edu­ka­cji sek­su­al­nej. Pro­gram bu­dzi sprze­ci­wy ze stro­ny ro­dzi­ców oraz or­ga­ni­za­cji, któ­re oba­wia­ją się nie­od­po­wied­nich tre­ści i ide­olo­gi­za­cji nauczania.

 

jb
Źró­dło: radiomaryja.pl

 

Udostępnij
Tweetnij
Wydrukuj